Vanliga frågor

Gäller din fråga..

 

.. att du gjort ett köp men saknar din orderbekräftelse?

När ordern gått igenom skickas en orderbekräftelse ut till den angivna mejladressen. Ibland händer det att den hamnar i skräppost-mappen, då din mejlserver automatisk sorterar bort sådant den tror att du inte vill läsa.
I orderbekräftelsen finns information om ordernummer, beställning och val av utlämningsställe.

 

.. att du inte kan hitta var du kan spåra ditt paket?

När ordern lämnar vårt lager skickas en leveransbekräftelse ut, ibland kan detta mejl hamna i skräppost-mappen. I detta mejl finner du ett spårningsnummer som man använder för att söka efter ditt paket.
De flesta paket skickas med Bring och kan spåras på www.bring.se
Börjar spårningsnumret med AX är det skickat med Citymail och går att spåra på www.citymail.se
Slutar det med SE så spåras paketet hos www.postnord.se
Just nu har vi problem med våra leveransbekräftelser men de flesta ordrar skickas inom 1 arbetsdag och efter det får du en avi skickad per sms eller brev.

 

.. hur du returnerar en vara till oss?

 I enlighet med Distansavtalslagen har du som kund hos Grand Parfymeri 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan.
Du har även rätt att ångra köpet om leveransen av varan är försenad.
Kunden står för returkostnaden och ansvarar för varan under transport tills den når oss. Varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick.
Ångerrätt gäller inte för produkter där plomberingen/förseglingen på förpackningen har brutits samt oplomberad makeup och hudvård av hygieniska själ. Reavaror har ej öppet köp.
 
Ni skickar paketet till:
Grand Parfymeri AB
Aminogatan 13
431 53 Mölndal
 
När vi fått tillbaka varan sker återbetalning så snart som möjligt. Vänligen skicka med information om ditt ordernummer eller annan information gällande din retur för lättare hantering.

 

.. att du fått en ofullständig leverans?

 Ibland när orderingången är hög hinner inte lagersaldot uppdateras tillräckligt fort och då kan det hända att varan hinner sälja slut innan ditt paket packats.
Det som finns på din leveransbekräftelse är vad som är packat av din order och om det saknas någon vara kommer denna att återbetalas så snart som möjligt. Vi skickar tyvärr inte ut restnoterade varor.

 

.. återbetalning från Klarna?

 Om du som kund fått information om att en eller flera varor saknats i leveransen görs en justering av din betalning.
Det kan dock ta Klarna några dagar att hantera ärendet. Har ni frågor angående er betalning kan man alltid kontakta Klarna som sköter hanteringen för alla våra betalningar.
Ni kan även mejla oss på webshop@grandparfymeri.se.

 

.. hur du går tillväga vid en reklamation?

 Vid en reklamation eller allergisk reaktion, vänligen kontakta vår kundservice via mejl webshop@grandparfymeri.se så hjälper dem till med returen.

 

.. att du vill ändra eller ta bort i din beställda order?

 Innan ordern har lämnat vårt lager går det att ta bort felbeställda varor, avbryta beställningen eller ändra uppgifter.
Det går alltså inte att lägga till produkter i din order. Vänliga kontakta vår kundservice via mejl webshop@grandparfymeri.se så hjälper de dig med vad du vill ändra med din order.

 

.. att din rabattkod inte fungerar?

 Våra rabattkoder gäller på varor till ordinarie priser om inget annat anges. Skulle det vara några andra problem med din rabattkod så kan du alltid kontakta vår kundservice, webshop@grandparfymeri.se.

 

.. att du vill ha ett samarbete med Grand Parfymeri?

 Vill du inleda ett samarbete med oss så anmäler du ditt intresse via https://www.grandparfymeri.se/affiliates.
Vår marknadsansvarige går sedan igenom ansökningarna och väljer de som matchar vår vision och profil.

 

.. att din utlovade gåva från specifik kampanj  inte dök upp automatiskt i din kundkorg?

Den utlovade gåvan vid specifik kampanj syns inte i din beställning men vårt lager är alltid uppdaterade om vad som gäller under veckans alla kampanjer.